Mulla on kyllä päivänokoset pahasti kesken, mutta kun kerran rakas ystäväni Paju on minut haastanut, niin täytyyhän sitä aktivoitua sen verran. Haasteessa tulee kertoa 7 asiaa/totuutta itsestään.

1. Olen mielestäni kouluttanut alamaiseni melko hyvin. Minut mm. peitellään yöksi. Aloitan yöuneni sohvalta, johon minut siis peitellään. Orjat tietävät jo, että minut tulee peitellä niin, ettei yksikään arvokkaan kehoni osa jää ilman suojaa. Aamuyöstä saatan herättää ihmiseni jos uneni jostain
syystä on rikkoontunut tai peitto on valahtanut esim. tassuni päältä pois. Tällöin saatan itkeä tirauttaa, kunnes minut tullaan uudelleen peittelemään, tai (useimmiten), vaadin päästä sänkyyn lämpimämmän peiton alle. Ja usein pääsenkin.

1342702.jpg


2. Olen aito prinsessa. Valtaistuimeni on punainen, pehmeä sohva. Sieltä minä hallinnoin linnaani ja orjiani. 
Minulla on myös aito prinsessan lautanen, jolta minulle ystävällisesti tarjoillaan päivittäiset lounaani ja päivälliseni. Inhoan märkää ja kylmää, hienojen tassujeni ei sovi kuraantua. Patjani alla ei saa olla herneitä, muuten kuninkaallinen uneni häiriintyy. Kuten aidolla prinsessalla, on minullakin monia erivapauksia ja saan usein erityiskohtelua. Välillä orjani kylläkin unohtavat asemansa ja etenkin minun asemani. Tällöin he saattavat kohdella minua kuin mitä tahansa koiraa - pyh! Hieman on siis vielä koulutettavaa...

1342718.jpg

3. En oikein välitä halailusta enkä liiallisesta fyysisestä läheisyydestä. Etenkään vierailta ihmisiltä. Välillä kuitenkin iskee myös minuun hellyydenkaipuu, ja silloin saatan kömpiä ihmisteni syliin tai muuten vain paijattavaksi. Sohvalleni voin sallia ihmisten tulla, tällöin joudun väksinkin lähikontaktiin heidän kanssaan. Mutta toisaalta ihmisestä saa tarvittaessa hyvän tyynyn. Hieromisesta pidän, on rentouttavaa makoilla reporankana ja antaa orjani hieroa upeita lihaksiani parempaan kuntoon. Välillä innostun puskemaan
itseäni omien ihmisteni (jotka ovat minulle rakkaita) jalkojen välistä. He luulevat että se on jonkin
sortin hellyyden osoitus, mutta oikeasti pyyhin vain kuolat ja suupieliini kertyneet pölyt heidän housuihinsa.

4. Rakastan juoksemista ja kavereiden juoksuttamista. Tämän intohimoni vuoksi en juurikaan pidä kaupunkilenkkeilystä. Metsässä on paljon kivempaa kun siellä pääsee revittelemään oikein kunnolla! Olen melkoisen vauhdikas kaveri ja ketteräkin. Hallitsen vartaloni erinomaisesti ja leijailen tarvittaessa kuin kevein höyhen. Halutessani voin voimallani kuitenkin puskea kumoon tielleni sattuvat esteet. Eräs syy suureen nopeuteeni on varmasti se, että minusta on poistettu erinäisiä ruumiinosia. Kevyemmällä painolastillahan on tiedettävästi helpompi liikkua. Ensin minulta on poistettu kohtu ja sitten vielä
metrin verran suolta.Nyt orjani on puhunut vielä rintojeni poistosta jonkun patin takia. Kuinkahan nopea minusta sitten tulee? Lisäksi minulla on aerodynaamiset korvat, joiden avulla ilmanvastukseni on pienempi ja pääsen näin ollen lujempaa.

346088.jpg
Kuva Jari Nevalainen

5. Rakastan myös agilityä. Harjoituksissa on välillä hieman tylsää. Etenkin jos sataa. Mutta kisoissa on
kunnon tunnelma. Siellä laitan aina parastani ja näytän muille mallia. Joskus teen esteitä koko rahan edestä, välillä noudatan orjani ohjeita esteiden suoritusjärjestyksen suhteen. Kontaktiesteet ovat tosi hauskoja, on aivan MAHTAVAA loikata korkealta ja pitkälle. Siitä saa sitäpaitsi aina lisäpisteitä - ja niitähän minä ansaitsen pilvin pimein!

1342811.jpg
Kuva Jari Nevalainen

6. Olen aika haka jäljestämään. Valioksi minut on myös kruunattu. Siinä hommassa olen kyllä luonnonlahjakkuus. Orjallani vain ei aina riitä uskoa minun osaamiseeni (miten huono hajuaisti hänellä oikein on?!?)  vaan hän yrittää välillä neuvoa minua. Antaisi minun vain tehdä työni rauhassa, niin löytyisi se pupukin nopeammin!!

7. Vaikken pidäkään juuri ihmisistä, vieraista siis, pidän toisista koirista. Minulla onkin runsaasti
koirakavereita, jos ja vaikka minkä näköisiä. Siitä en pidä, että minulle haukutaan, mutta muuten kyllä
viihdyn koirien seurassa. Ihmiseni sanovat, että minulla on hyvä koirankieli (tarkoittavatkohan he suussa olevaa kieltäni, se on kyllä aika hyvä, siinä on vielä semmoinen komia kauneuspilkkukin). En ole koskaan tapellut toisen koiran kanssa, ainoastaan olen muutaman kerran hieman suutahtanut, kun minua on turhanpäiten purtu. Yleensä kaikki koirat uskovatkin minua silloin kun ääneni korotan (harvoin). Olen kärsivällinen ja ystävällinen toisille koirille.

1342799.jpg
Kuvassa Pitko, Mila ja Doris. "Ottakaa kii jos saatte!"


Haastan mukaan tähän totuusleikkiin Super Laika Pojan ja Nástin