En ole ehtinyt vastata Viljon heittämään haasteeseen, kun on ollut niin paljon puuhailtavaa. Olen käynyt Rovaniemellä mummolassa herkuttelemassa ja sitten on pitänyt lekotella niin kovasti aurinkoisten kevätpäivien kunniaksi. Nyt kuitenkin kerron 7 totuutta itsestäni.

1. Minulla on aivan mielettömän pitkä kieli. Se ei meinaa mahtua suuhuni, joten joudun tuulettamaan sitä lähes jatkuvasti. Se on hyvä apuväline ruuanmurusien keräämisessä, olen kuin muurahaiskarhu konsanaan.

833620.jpg

2. Rakastan lämmintä, auringonpaistetta, peittoja ja saunaa. Keväässä onkin parasta se, kun aurinko alkaa lämmittää ikkunan läpi. Me Doriksen kanssa tykkäämmekin loikoilla valopilkussa imien kaiken lämmön itseemme. Doriksen kanssa on myös kiva lökötellä sängyssä peiton alla. Kaikki pehmeät ja lämpimät paikat on kivoja.

1415123.jpg

1415126.jpg

3. Inhoan sitä, että minusta yritetään ottaa valokuvia. Ja Elina tekee sitä PALJON. Jos Elina lähestyy minua kameran kanssa, vedän korvat pään myötäisiksi, mulkoilen pahasti tai laitan silmät kiinni. Yleensä vielä käännän pään pois, jotta mielipiteeni tulisi selväksi. Nukkuessani ei valokuvaaminen haittaa, jos vain ei käytetä salamaa.

4. Rakastan ruokaa, rakastan rakastan rakastan! Melkein kaikki käy, erityisherkkuina mainittakoon mandariini, sen minun söpö pieni nenäni haistaa vaikka kuinka kaukaa ja sen tuoksu saa minut ihan villiksi.

5. Doris ja Repo ovat kamujani, he osaavat ottaa rennosti. Milan säheltäminen käy välillä vähän hermoille, etenkin se, että se tuijottaa minua niin kovasti ja välillä saattaa näykkäistä. Silloin huudan Elinan apuun. Repo saa vaikka nukkua päälläni, hän kun on niin kovin pieni. Leevikin on ihan jees ja lungi jätkä. Paitsi välillä se ei oikein ymmärrä mun hepuleita ja saattaa silloin mulle vähän ärähtää. Mutta suotakoon se anteeksi, onhan hän terrieri.

1416086.jpg

6. Tykkään reissata Elinan kanssa. En tykkää, jos se jättää mut kotiin reissuun lähtiessään. Varmuuden vuoksi, kun huomaan Elinan pakkaavan laukkuja, seuraan Elinaa kuin hai laivaa tai jos sen perässä hiipiminen alkaa väsyttää, menen sen laukkuun nukkumaan, ettei se vain unohda ottaa minua mukaan.

7. En jaksa murehtia turhista, otan elämän aika lunkisti. Olen kutakuinkin kaikkeen tyytyväinen, kunhan saan olla omieni kanssa, eikä minua palella. Olenkin yleensä hyväntuulinen.