Suoknuutin Jaakko kävi kouluttamassa meitä taas.

Edellisenä iltana minulla tuli pieni kriisi – viitsinkö mennäkään treeneihin kun meillä on edelleen samat ongelmat kuin pari vuotta sitten :D Mentiin toki kuitenkin, ja hyvä niin.

 

Rata oli tällainen

 

 

2-hypyltä vastaanotto niistolla, takaakierto kolmoselle ja sylkkärillä putkeen. Pakkovalssi 5-hypylle + jaakotus, takaakierto 6-hypylle. Leikkaus 8-hypyllä ja 10-hypylle pieni ohjausliike kädellä ja valssi 10-11, väliin. Kepeille mennessä leieröin 10-hypyn ”yläpuolelta” jolloin sain Milan hyvin tulemaan kepeille. Ensin yritin kepeille lähettää ihan vain käskyttämällä, aioin kulkea kohti putkea 8- ja 3-hyppyjen vasenta puolta. Tällöin oli kyllä ihan tuurista kiinni hakiko Mila kepit, eihän se niitä 12-hypyltä tullessaan edes näe. Ei mennyt kuitenkaan putkeen, mutta aika riskiohjaus se oli.

 

15-hyppyä ennen persjättö ja jarrutus,16-hypylle sylkkäri. Putkeen lähetys ja leieröinti hyppyjen takaa kohti 18-hyppyä. 18-hypylle sylkkärillä.

 

Loppujen lopuksi päästiin siis esteelle nro 18. Eikä nuo kaikki ohjauskuviot ihan kerralla onnistuneet :).

 

Takaakierrot toimii Milalla hyvin, joskin se hakee putkia todella voimakkaasti ja kun takaakiertojen takana oli putket houkuttimina, piti niissä olla tarkkana ja muistaa pitää kädet alhaalla. Samoin pakkovalssi toimi kivasti.

 

On se hyvä että meillä on kouluttajia, jotka takovat järkeä päähäni. Olin nimittäin suunnitellut 15-18 ensin niin, että kiepsautan Milan 16-hypyn ulkokautta taakse ja lähetän putkeen, samalla itse lähtien leieröimään 15- hypyn taakse. Kyllä Mila meni sinne putkeen, mutta oikeasti siitä ei pitäisi olla tyytyväinen. Milan linja oli 16-esteeltä lähtiessä kohti 15-hyppyä (väärään suuntaan), mun linja ja ohjaus veti Milaa 15-hypylle. Kaiken järjen ja ohjausperusteiden mukaan Milan olisi pitänyt tulla perässäni hypylle. Ja minä olen iloinen että se menee aivan väärään suuntaan kuin mihin sitä ohjaan (sinne minne sen toivoin menevän ohjauksestani huolimatta). Ei ihmekään, että se välillä hakee myös vääriä esteitä. Täytyy näköjään alkaa muokata omaa ajattelutapaani. Olisiko kuitenkin järkevämpää, että saan Milan tulemaan sinne, minne ohjaan kuin että luottaisin siihen että ”se menee tuonne, vaikka ohjaankin sitä tänne”.

 

Jaakko muuten kuvaili Milaa hauskasti. Milalla on kuulemma (ei kai?) kaasu hirttänyt kiinni. Sille ei tarvitse lisää kaasua antaa, riittää, että höllää jarrua. :D

 

+takaakierrot

+pakkovalssi

+pysyi yllättävän hyvin kuulolla

-keppien loppuun itsevarmuutta Milalle, nyt jäi kysymään pitääkö ne tehdä loppuun asti

-itselle järkeä ohjauksiin – ohjaa, älä oleta